Producent: Arson
Nauka czytania sylab jest ważnym elementem terapii logopedycznej.
Wspólne głośne czytanie sylab wywołuje aktywność obu półkul mózgowych
oraz umożliwia budowanie struktury istmus w spoidle wielkim. Dzięki tym
działaniom uruchomione zostają procesy kompensacyjne. To właśnie
interakcje międzypółkulowe warunkują zmiany plastyczne uszkodzonych
struktur mózgu.
Badania przeprowadzone przez lek. med. dr nauk med. Barbarę
Maciejewską udowodniły, że ćwiczenia w czytaniu zmieniają wzór
aktywności mózgowej. Od wielu już lat wiadomo, że w sytuacji fleksyjnego
języka polskiego umiejętność czytania tekstów ze zrozumieniem
zdeterminowana jest możliwością czytania sylab.
Wszystkie dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (dzieci z
wadami wymowy, z niedokończonym rozwojem mowy, z Zespołem Downa i
niepełnosprawnością intelektualną) mają utrudnione przetwarzanie języka
w strukturach prawej półkuli mózgu i dlatego nie mogą uczyć się
skutecznie czytać metodą analityczną (przez głoskowanie). Dotyczy to
także dzieci autystycznych, z zespołem Aspergera, z afazją i alalią.
Przygotowane zostały paradygmaty (zestawy) wszystkich sylab, zgodnie z
zasadą maksymalnego ułatwiania dzieciom pierwszego etapu czytania.
Sylaby zostały zapisane wielkim drukiem, czcionką bezszeryfową.
Umiejętność czytania sylab pozwoli dziecku szybko i skutecznie nauczyć się czytać i rozumieć teksty pisane.
Zestaw zawiera:
- 234 kartoniki formatu A6 zadrukowane w kolorze i dwustronnie zabezpieczone folią
- 25 przekładek z oznaczeniem literowym
Całość zamykana w drewnianym pudełku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz